Bel je veel met je vaste telefoon? Kies dan voor een provider waar je ook een bundel kan afsluiten om onbeperkt mee te bellen naar vast en mobiel. Deze bundels worden steeds populairder. Waar moet je op letten?
Niet alle providers hebben een alles-in-1 aanbieding met onbeperkt bellen. Check voor je een pakket bestelt dus goed of de provider van je keuze deze extra optie heeft. Ook de prijs van de bundel kan fors verschillen.
Provider | Onbeperkt bellen? | Kosten per maand |
CanalDigitaal | Ja | € 9,95 |
Fiber | Ja | € 9,95 (alleen vast)
€ 14,95 (vast + mobiel) |
KPN | Ja | € 8,50 (onbeperkt tussen 19:00 tot 08:00 uur)
€ 15,25 (altijd onbeperkt) |
Online.nl | Ja | € 5,- (naar vast)
€ 5,- (naar mobiel) |
OnsBrabantNet | Ja | € 15,- |
Scarlet | Nee | N.v.t. |
Tele2 | Ja | € 15,- |
Telfort | Ja | € 15,- |
UPC | Ja | € 14,- |
Vodafone | Nee | N.v.t. |
XS4ALL | Ja | € 17,50 (onbeperkt binnen Benelux) |
Ziggo | Ja | € 6,95 (werkdagen tussen 20.00 en 08.00 uur + weekend)
€ 9,95 (altijd onbeperkt) |
Let goed op welke aanvullende bundel je kiest. Sommige aanvullende pakketten bieden alleen onbeperkt bellen naar vaste nummers of juist naar mobiele nummers. Ook zijn er pakketten waarmee je alleen in daluren onbeperkt kan bellen.
Heb je een extra bundel afgesloten waarmee je onbeperkt kan bellen, maar maakt je hier bij nader inzien toch te weinig gebruik van? Neem dan contact op met je provider om de bundel weer uit te zetten. Bij de meeste providers geldt een opzegtermijn van één maand.
Wanneer je uitgaat van een standaardtarief van € 0,10 per minuut, dan betaal je voor 100 gebelde minuten € 10,- per maand. Bij sommige providers is het dan al goedkoper om een alles-in-1 pakket met onbeperkt bellen te nemen. Check je afgelopen drie facturen om een beeld te krijgen van de hoeveelheid minuten je nodig hebt, en bepaal aan de hand daarvan of een extra bundel voordeliger voor je uitpakt.
Wanneer je een alles-in-1 pakket afsluit en nog twijfelt of je een extra bundel wilt waar je onbeperkt mee kunt bellen, is dat helemaal niet erg. Nadat je pakket geactiveerd is, kan je contact opnemen met je provider (via internet of telefonisch) om een extra bundel af te sluiten of op te zeggen.