Verhuizen en alles-in-1: wat moet je doen?

Verhuizen is vaak een leuke maar stressvolle periode. Hou ook rekening met je huidige internetverbinding. Kan je je alles-in-1 pakket meeverhuizen naar je nieuwe adres, of moet je op zoek naar een andere provider?

Budger helpt je met dit Keuzehulp-artikel de juiste afwegingen te maken.

Punten om rekening mee te houden

  • Hoe lang loopt je huidige abonnement nog?
  • Ben je tevreden met je huidige provider?
  • Is je huidige provider beschikbaar op je nieuwe adres?
  • Zo ja, is je huidige aansluiting beschikbaar in je nieuwe woning?
  • Zo niet, sluit dan tijdig een nieuw contract af bij een nieuwe aanbieder!

Gratis postcodecheck

Gebruik de postcodechecker van Budger om direct te zien of je huidige provider beschikbaar is na je verhuizing. Mocht je provider niet beschikbaar zijn, dan zie je direct bij welke provider je wel terecht kan. Geef je verhuizing tijdig door aan je huidige provider, zeker wanneer je provider niet beschikbaar is op je nieuwe adres.

Bij je huidige alles-in-1 provider blijven

Het is aan te raden om bij je huidige alles-in-1 aanbieder te blijven wanneer:

  • Je huidige provider beschikbaar is op je nieuwe adres
  • Je tevreden bent over de geleverde diensten
  • Je niet onder je huidige contract uit kan en je contact niet wilt afkopen

Overstappen naar een andere alles-in-1 provider

Budger raadt je aan om over te stappen naar een andere aanbieder wanneer:

  • Je huidige provider niet beschikbaar is op je nieuwe adres
  • Je ontevreden bent over de geleverde diensten
  • Je contract afloopt en wellicht kan besparen op je alles-in-1 pakket

Mijn nieuwe provider is niet beschikbaar, moet ik mijn contract afkopen?

Als je huidige provider niet beschikbaar is, zoals bij UPC of Ziggo vaak het geval kan zijn, kan je kosteloos je oude abonnement opzeggen. Hou hierbij wel rekening met de opzegtermijn van één maand! Om je abonnement kosteloos op te zeggen, heb je vaak een kopie van de gemeentelijke basisadministratie nodig waarop je nieuwe adres staat.

Verhuizing doorgeven

Of je overstapt naar een nieuwe provider of niet, geef je verhuizing tijdig aan! Doe dit maximaal twee weken voor de daadwerkelijke verhuizing. Je provider kan even de tijd nodig hebben om je wijziging te verwerken. De kans bestaat ook dat je een ander installatiepakket nodig hebt om je alles-in-1 pakket werkend te krijgen. Je kan ook tijdig een afspraak met een monteur maken wanneer je niet zo technisch bent. De verhuizing kan je vaak online of telefonisch doorgeven.

Digitale televisie werkt in de regel al een paar dagen voor de officiële verhuisdatum. Internet en vaste telefonie wordt op de dag zelf aangesloten door je provider.

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: