Sim only abonnement opzeggen

Heb je een sim only abonnement waar je vanaf wilt? Moet je zelf actie ondernemen om dit op te zeggen of is het slimmer om dit aan een andere partij over moet laten? En wat gebeurt er wanneer je niet op tijd opzegt? Budger helpt je verder.

Moet ik mijn sim only zelf opzeggen?

Wanneer je een andere sim only wilt bestellen, of een toestel met abonnement wilt afsluiten, dan raden we je niet aan om zelf je abonnement op te zeggen. Geef bij je bestelling aan dat je nummerbehoud wilt aanvragen: je nieuwe provider zal dan je oude sim only contract opzeggen, en je nummer overnemen. Op deze manier kan er niets misgaan.

Wil je je nummer niet behouden, dan moet je zelf je contract opzeggen. Dit kan je (afhankelijk van je provider) telefonisch, online of schriftelijk te doen. Op de website van je provider kan je contactgegevens vinden.

Sim only opzegtermijn

De maximale opzegtermijn van alle sim only abonnementen in Nederland is één maand. Het maakt niet uit of je een contract van 12 of 24 maanden of een maandelijks opzegbaar contract hebt. Dit is bij wet vastgesteld sinds 1 december 2011.

Hou er rekening mee dat je sim only abonnement stilzwijgend verlengd zal worden na het aflopen van het contract. Dit gebeurt voor onbepaalde tijd. Je abonnement wordt iedere maand met één maand verlengd.

Sim only abonnement eerder opzeggen

Wil je je sim only voortijdig opzeggen? Dat is mogelijk, maar hou rekening met extra kosten. Je provider zal in ieder geval de resterende maandbedragen in rekening brengen.

Tips voor het opzeggen van je contract

  • Hou altijd bij tot wanneer een contract loopt – zo weet je precies wanneer je weer kunt overstappen en wellicht geld kan besparen
  • Maak gebruik van Budger’s Abonnementwekker: je ontvangt eenmalig een mailtje met een herinnering
  • Vraag om een bevestiging van je opzegging en bewaar deze in je administratie
Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: