Sim only zonder kredietcheck bestellen

Veel aanbieders van sim only abonnementen controleren na je bestelling of je wel kredietwaardig bent. Dit doen de providers om de kans te verkleinen dat je je rekeningen niet kan betalen. Heb je betalingsachterstanden of in het verleden schulden gehad, dan bestaat de kans dat je geen abonnement kan bestellen. Gelukkig zijn er ook providers die geen kredietcheck doen.

Sim only abonnement zonder kredietcheck bestellen

Op dit moment zijn er drie providers die een sim only abonnement aanbieden zonder controle:

Wat is een kredietcheck?

Wanneer je in het verleden problemen hebt gehad met het betalen van rekeningen, dan kan het zo zijn dat je een aantekening achter je naam hebt staan bij een kredietregistratiebureau. Dat kan als gevolg hebben dat je wordt afgewezen voor een nieuw (sim only) abonnement.

De kredietcheck voor telecomdiensten wordt gedaan door Preventel, niet door het Bureau Krediet Registratie (BKR). Preventel is een samenwerking tussen alle Nederlandse providers en telecommunicatiediensten.

Hoe weet ik of ik geregistreerd sta als wanbetaler?

Dit kan je opvragen bij Preventel, maar alleen per analoge post – Preventel is ironisch genoeg niet telefonisch te bereiken. Stuur een brief met een verzoek om informatie naar:

Stichting Preventel
Postbus 744
7400 AS Deventer

Hoe kom ik van mijn registratie af?

Een registratie is gelukkig niet voor altijd. Door aan je schulden te voldoen wordt het kruisje achter je naam weer verwijderd. De verwerking daarvan kan overigens enige tijd in beslag nemen.

Toch bestellen?

Sta je geregistreerd bij Preventel, maar wil je toch een abonnement bestellen? Ga voor jezelf na of het verstandig is dat je je aan een abonnement bindt. Wellicht is het bestellen van een pre-paid sim only verstandiger, omdat je dan volledige controle over de kosten hebt.

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: