Abonnementen vergelijken: waar je op moet letten

Bij Budger weten we dat een groot deel van Nederland een verkeerd abonnement heeft. Het abonnement dat je nu hebt past wellicht niet bij je bel- en internetgedrag waardoor je elke maand over je bundel heen gaat, of je houdt iedere maand tegoed over. Tegoed dat vervolgens komt te vervallen.

Tip: check je facturen

Check voor je een nieuw abonnement af gaan sluiten je laatste paar facturen. Ga je flink over je bundel heen? Wees geen dief van je eigen portemonnee: kies dan voor een abonnement waar je wel voldoende aan hebt. Belminuten en MB’s buiten je bundel zijn vaak (te) duur. Je kan je facturen online inzien op de website van je provider.

Kies voor een passend abonnement

Hou je iedere maand tegoed over, dan lijkt dat veilig, maar uiteindelijk betaal je voor diensten waar je geen gebruik van maakt. Kies altijd voor een passend abonnement. Ga je in de toekomst meer bellen of internetten, dan volstaat een belletje naar je provider om je abonnement op te hogen. Verlagen is vaak een kostbaar grapje, of überhaupt niet mogelijk. Op onze abonnementspagina vind je een actueel overzicht van alle abonnementen van Nederland.

Hoe vergelijkt Budger abonnementen?

In de prijslijsten van Budger zal het je opvallen we onze lijsten samenstellen op basis van een gemiddelde maandprijs. Omdat de ene provider 8 maanden korting geeft, de volgende 6 maanden en weer een ander 12 maanden, wordt het erg ondoorzichtig om de goedkoopste deal eruit te pikken. Budger telt daarom alle kosten bij elkaar op: dit is de enige eerlijke manier om abonnementen goed te vergelijken.

Moet ik verlengen of overstappen?

Loopt je abonnement bijna af, dan kan je een belletje van je provider verwachten. Je provider zal je proberen over te halen om te verlengen, zeker als je een klant bent waar je provider een aardige boterham aan kan verdienen. Ga nooit klakkeloos in op dit aanbod, maar neem een paar minuten de tijd en vergelijk de mogelijkheden op Budger. Dit kan je uiteindelijk veel geld besparen!

Moet ik een 1- of 2-jarig abonnement kiezen?

Wil je je niet twee jaar vastleggen aan een telefoon, dan kan je er voor kiezen om een 1-jarig abonnement te nemen. Je bent na een jaar helemaal vrij om een nieuwe smartphone te kopen, eventueel met een nieuw abonnement. Hou er rekening mee dat een 1-jarig abonnement niet altijd net zo voordelig is als een 2-jarig abonnement. Providers geven vaak scherpere netwerkacties op een 2-jarig abonnement, waardoor je maandlasten lager liggen.

Tip: stap over voor je abonnement afloopt!

Wacht nooit tot je huidige abonnement is afgelopen. Vergelijk en bestel voor die tijd een nieuw abonnement, met of zonder telefoon. Als je huidige abonnement afloopt, zal het per maand automatisch verlengd worden. Een eventuele netwerkactie zal komen te vervallen, waardoor je facturen hoger kunnen worden. Sluit op tijd een nieuw abonnement af (met nummerbehoud) en profiteer van een nieuwe aanbieding!

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: