Je contract loopt binnenkort af, en je vraag je af of je je abonnement moet verlengen. Budger helpt je bij deze keuze.
Dit is simpelweg het aangaan van een contract bij dezelfde provider waar je nu al klant bent. Het maakt niet uit of je weer hetzelfde abonnement neemt, of een ander abonnement afsluit.
Dit verschilt per provider. Bij de meeste providers kan je je abonnement drie, vier of zelfs zes maanden vóór je abonnement afloopt al verlengen: dit houdt in dat je (bij een 2-jarig contract) nog 30 maanden aan je provider vastzit.
Blijf je trouw aan je huidige provider, dan kan dit je (financiële) voordelen opleveren.
Uiteraard kan het verlengen van je abonnement ook nadelen hebben.
Onderneem je geen actie door zelf te verlengen of over te stappen naar een andere aanbieder, dan wordt je contract stilzwijgend en per maand verlengd. Dit raden we ten strengste af: vaak vervalt een korting op het moment dat je abonnement is afgelopen. Stap dus op tijd over of verleng, en profiteer van een nieuwe netwerkactie!
Wil je je abonnement wel verlengen, maar hoef je geen nieuwe smartphone, dan kan je kiezen voor een verlenging naar een sim only. Dan blijf je je huidige simkaart en toestel gebruiken.