16/03/15 Aantal alles-in-1 pakketten groeit nog steeds

Het aantal Nederlanders met een alles-in-1 pakket met internet, televisie en vaste telefonie groeit nog steeds. In het laatste kwartaal van 2014 had 59% van de huishoudens een alles-in-1 pakket.

Dat is een aardige groei ten opzichte van anderhalf jaar eerder, toen nog 50% een totaalpakket afnam. Dit blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Telecompaper. De cijfers zijn gebaseerd op een enquete onder 11.000 consumenten.

De meeste consumenten nemen een pakket af bij Ziggo/UPC: de kabelaar is met 57% de populairste alles-in-1 aanbieder. KPN en Telfort zijn goed voor 21% van de markt. Van alle ondervraagden gaf 8% aan het afgelopen jaar te zijn overgestapt naar een andere provide.

Ook het zogenaamde quad-play pakket, waar ook mobiele telefonie zit inbegrepen, wint aan populariteit. Eén op de twaalf consumenten gaf aan ook een mobiel abonnement af te nemen bij de provider. Dit kan steeds vaker; ook Ziggo/UPC bieden sim only's aan. Bij KPN krijg je bovendien flink wat extra's wanneer je alles afneemt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: