18/06/14 Breedbandmarkt blijft ook in 2014 groeien

In het eerste kwartaal van 2014 is de breedbandmarkt in Nederland gegroeid met 0,6%. In totaal zijn er nu 6,79 miljoen aansluitingen. Kabel- en glasvezelaansluitingen zijn populair.

Kabelaansluitingen zijn met 1,6% gegroeid, en glasvezel met maar liefst 4%. Het aantal DSL-aansluitingen is met 1,2% afgenomen. In totaal heeft glasvezel nu een marktaandeel van 9,6%. Kabel blijft de meest gebruikte technologie.

Provider KPN blijft de grootste aanbieder van breedband. KPN (inclusief Telfort en XS4ALL) hebben ruim 40% van de markt in handen. Ziggo komt daarna met 27,8% marktaandeel, gevolgd door UPC met 16%.

Al deze aansluitingen waren goed voor 506 miljoen euro omzet. Tot en met 2018 wordt een jaarlijkse groei van 2,2% verwacht. De groei is minder explosief dan voorgaande jaren, omdat inmiddels bijna 89% van de huishoudens van breedband is voorzien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: