09/04/15 Fusie tussen Ziggo en UPC gaat niet soepel

De fusie tussen kabelaars Ziggo en UPC verloopt niet zonder slag of stoot. Veel klanten maken melding van problemen, welke niet altijd goed worden opgelost.

De Consumentenbond heeft een onderzoek gedaan onder 3000 klanten. Maar liefst een kwart van de ondervraagden gaf aan problemen te hebben ondervonden door de fusie. Zo moesten Ziggo-klanten hun tv-zenders opnieuw instellen, wat tot problemen heeft geleid bij veel consumenten. Veertig procent van de klachten hadden daar betrekking op, en een kwart daarvan werd niet fatsoenlijk opgelost door de klantenservice.

Ook hadden veel consumenten last van blokkerig of zelfs wegvallend beeld, en minder informatie in de gids. Toch geeft woordvoerder Erik van Doeselaar aan dat klanten met problemen gewoon moeten bellen – Ziggo helpt je met een oplossing. Nu dit in de praktijk dus niet soepel verloopt, roept de Consumentenbond Ziggo op om de problemen aan te pakken en het niet bij de klant neer te leggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: