28/01/14 Ziggo: meer dan helft klanten kiest voor alles-in-1

De verkoop van alles-in-1 pakketten wordt voor veel providers steeds belangrijker. Zo ook voor Ziggo: meer dan de helft van alle klanten neemt inmiddels zowel internet, digitale tv als vaste telefonie af van de provider.

Ziggo verwacht dat voornamelijk de breedbanddiensten steeds belangrijker worden voor de consument. Er wordt steeds meer waarde gehecht aan breedband met een hoge downloadsnelheid, voornamelijk omdat er steeds meer video's via internet worden gekeken, bijvoorbeeld via Netflix. Het liefst natuurlijk in Full HD: een stabiele, snelle verbinding is daarvoor een must.

Inmiddels heeft Ziggo 1,5 miljoen klanten met een alles-in-1 pakket: dat komt overeen met 56,2 procent van alle klanten. Nog eens 400.000 afnemers hebben gekozen voor een los internetabonnement. In totaal komt het aantal breedbandklanten op 1,9 miljoen: een stijging van 122.000 ten opzichte van het jaar daarvoor. Ziggo heeft klanten verloren, maar door de groei op dit vlak is de omzet en winst toch gegroeid.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: