23/06/14 Veel klachten over energieleverancier Electrabel

Electrabel doet volgens de Telegraaf geen goede zaken door veel onjuiste rekeningen naar klanten te sturen. Ook moeten consumenten nog afrekeningen ontvangen over 2013.

Electrabel erkent dat er problemen zijn. De reden van de foutieve nota's zou liggen in een nieuw computersysteem dat eerder dit jaar in gebruik is genomen. Het zou nog enkele maanden duren voordat alles weer in orde is.

De energieleverancier staat onder verscherpt toezicht van de Consumentenbond. Budger raadt klanten van Electrabel aan om de nota's goed in de gaten te houden: klopt er iets niet, laat het automatisch afgeschreven bedrag dan storneren bij de bank. Dit moet je binnen 56 dagen hebben gedaan.

Electrabel heeft 240.000 klanten in Nederland en is onderdeel van GDF Suez. Op haar website geeft het bedrijf verdere tekst en uitleg over het probleem – dat kunnen we waarderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: