30/09/14 BlackBerry wil ieder jaar bijzonder product lanceren

Ieder jaar wil toestelfabrikant BlackBerry in ieder geval één bijzonder product uitbrengen, zoals het vorige week deed met de BlackBerry Passport.

Dit vertelt Ron Louks, die de smartphone-tak van BlackBerry aanvoert. BlackBerry is financieel de heftige verliezen weer te boven, en kan daardoor weer wat risico's nemen.

Louks wil met BlackBerry dus vaker onconventionele producten lanceren met een 'wow-factor'. De Passport is hier een goed voorbeeld van. De smartphone heeft met haar vierkante scherm een bijzondere vormfactor. Ook schijnt de telefoon populair te zijn: er zouden al 200.000 stuks van zijn verkocht in de eerste twee dagen na lancering.

BlackBerry is jarenlang een belangrijke speler geweest in de smartphonewereld, maar die luxe positie is het kwijtgeraakt. Fabrikanten als Apple en Samsung pikten het marktaandeel in. BlackBerry hoopt zich terug te kunnen werken door zich weer, net als 'vroeger', op de zakelijke klant te richten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: