25/06/15 Goedkope providers winnen terrein

Providers als HollandsNieuwe, Telfort en Ben zijn stijgend in populariteit. De providers zonder eigen netwerk weten steeds meer klanten te winnen.

Op dit moment heeft bijna 41% van de Nederlanders met een mobiel abonnement gekozen voor een budget-provider. Vorig jaar was dat nog 38%. Deze providers zetten zichzelf goedkoper in de markt dan de traditionele merken als KPN, Vodafone en T-Mobile. Bij sim only abonnementen gaat het zelfs om 59%.

Budget-toppers als Tele2 en HollandsNieuwe doen het goed bij jongeren. Provider Ziggo weet voornamelijk de oudere klant aan zich te binden. In anderhalf jaar tijd heeft Ziggo een marktaandeel van 2% weten te bemachtigen. Onder de virtuele providers is dit inmiddels 5%.

Uit het onderzoek blijkt dat de reden om voor een provider te kiezen voornamelijk de maandprijs is. 44% van de ondervraagden geeft aan hier voornamelijk rekening mee te houden. Welke prijs het toestel heeft is steeds minder belangrijk. Dit kan komen doordat veel consumenten hun telefoon los kopen en combineren met een sim only.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: