02/09/14 Nederlander wil het liefst telefonisch contact met provider

Om contact op te nemen met de provider pakken Nederlanders het liefst de telefoon erbij, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper. 60% geeft de voorkeur aan telefonisch contact.

Telecompaper heeft 2100 consumenten ondervraagd. Hen werd gevraagd via welk kanaal ze het liefst contact opnemen met een klantenservice, waarbij meerdere antwoorden mogelijk waren. 60% wil dus via de telefoon iemand om hulp vragen. 35% schrijft het liefst een e-mail en 17% bezoekt het liefst een fysieke winkel. Slechts 2% zoekt contact via een app.

Een jaar eerder wilde nog 53% iemand per telefoon spreken, gaf 42% aan voor e-mail te kiezen, wilde 21% nog naar een winkel en nam 5% een app ter handen.

De toenemende vraag naar telefonisch contact hangt wellicht samen met de nieuwe tarieven voor 0900-nummers. De gesprekskosten zijn verlaagd naar een maximum tarief van 1 euro per gesprek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: