18/11/14 Prijs smartphone steeds belangrijker voor consument

Wanneer consumenten naar een nieuwe smartphone zoeken, is de prijs leidend geworden. Wel merk er op de telefoon prijkt, maakt steeds minder mensen uit.

Deloitte heeft dit onderzocht onder 2.000 Nederlanders.

Het lijkt dat 37% de kosten van de telefoon het belangrijkste vinden. 32% noemt de prijs van het abonnement als belangrijkste keuzefactor. Het merk van de telefoon is voor slechts 16% van belang – in 2013 lag dit nog op 34%. Het aantal onderzochte consumenten met een sim only abonnement is van 8% naar 16% gestegen.

Daarbij blijven apps als WhatsApp in populariteit groeien. In 2013 gebruikte 43% van de ondervraagden een dergelijke app, in 2014 is dit al gegroeid naar 68%. Toch blijft ook nog 58% ouderwets sms'en, tegenover 66% vorig jaar.

24% wil in 2014 een nieuwe smartphone kopen. Daarvan gaat 25% voor een zogenaamde 'phablet', een smartphone met een scherm van minimaal zo'n 5 inch.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: