26/11/14 Sim only blijft aan populariteit winnen

Nederlanders kiezen steeds vaker voor een sim only abonnement. In één jaar tijd is het aandeel van sim only's op het totale aantal abonnementen van 34% naar maar liefst 43% gestegen.

Dit blijkt uit onderzoek van Telecompaper over het derde kwartaal van 2014 onder 12.000 Nederlanders van 12 tot 80 jaar.

Een nieuwe smartphone met prijzig abonnement is voor veel consumenten niet meer de logische keuze. In plaats daarvan wordt de oude smartphone uitgerust met een goedkoop sim only abonnement, of wordt er een nieuw simlock vrij toestel gekocht, zonder abonnement. De nieuwste smartphones bieden qua functionaliteiten vaak niet heel veel extra's ten opzichte van een model eerder: je kan dus langer doen met je telefoon.

De populairste sim only providers zijn de budget-providers als Tele2, HollandsNieuwe, Telfort en Simpel. 40% van de afgesloten abonnementen wordt bij een prijsvechter aangegaan. De prijs van het abonnement is voor consumenten de belangrijkste factor om voor een sim only te gaan. De kwaliteit van het netwerk is minder belangrijk.

Zo'n 11% van alle Nederlanders met een abonnement betaalt 50 euro per maand of meer. Dat gaat om zowel sim only abonnementen als abonnementen in combinatie met een smartphone.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: