12/02/15 Sim only populairder dan abonnement met smartphone

Sim only abonnementen zijn voor het eerst meer verkocht dan 'traditionele' abonnementen met een smartphone. Dit blijkt uit cijfers van het GfK.

Het GfK spreekt dan ook over een record voor sim only abonnementen. In december bestond maar liefst 56% van de markt uit sim only's. Abonnementen met toestellen waren goed voor 33% en prepaid kaartjes voor de overige 11%.

Sim only is de afgelopen tijd sterk in opkomst. Consumenten gebruiken hun smartphone langer – het is voor velen niet meer nodig om iedere twee jaar een nieuwe smartphone aan te schaffen, omdat de technologische sprongen niet meer zo groot zijn als in het verleden. Ook kopen steeds meer mensen een toestel los.

Over heel 2014 gezien wint sim only het qua marktaandeel ook van de traditionele abonnementen. Dit is de verdeling:

  • Sim only: 47% (2013: 37%)
  • Abonnement met smartphone: 42% (2013: 44%)
  • Prepaid: 11% (2013: 19%)

De smartphone blijft aan populariteit winnen ten opzichte van de 'feature phone'. Simpele toestellen zonder geavanceerde technologie en internetverbindingen hadden in 2014 nog een aandeel van 15%, dat was in 2013 nog 21%.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: