13/05/15 T-Mobile ziet klantbestand opnieuw kleiner worden

Zowel het aantal klanten als de omzet van T-Mobile zijn in het eerste kwartaal van 2015 gedaald. Dit blijkt het tiende kwartaal op rij te zijn dat het aantal klanten van T-Mobile daalt. De verkoop van dochterprovider Simpel verklaart deze daling van het klantenbestand deels.

T-Mobile rapporteert in haar eerstekwartaalcijfers momenteel 3,83 miljone klanten te hebben. Een jaar geleden was dit nog 4,343 miljoen klanten. In deze daling van ruim 500.000 klanten bevinden zich de 226.000 klanten van Simpel, wat door T-Mobile is verkocht.

In vergelijking met het vierde kwartaal van 2014 is de daling 70.000 klanten. T-Mobile geeft hierbij aan vooral ontevreden te zijn over het verlies van 12.000 abonnees, de overige 58.000 klanten maken gebruik van prepaid diensten.

Naaast de daling van het aantal klanten nam ook de omzet af. Deze daling betrof 12% in vergelijking met een jaar eerder. Ook dit komt volgens T-Mobile grotendeels door de verkoop van Simpel, de beëindiging van het label MTV Mobile en de samenwerking met Bliep. Rekening houdend met deze invloeden, kwam de omzetdaling alsnog uit op 6%.

T-Mobile wil de weg naar boven vinden met behulp van de verdere uitrol van het 4G netwerk. In oktober biedt T-Mobile landelijke dekking aan. Dit, in combinatie met nieuwe producten en focus op budget- en zakelijke markt moet ervoor zorgen dat T-Mobile een einde maakt aan de voortdurende daling in klanten en omzet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: