16/09/14 Vodafone-klant mag abonnement aanpassen

Klanten van Vodafone met een oud abonnement mogen deze omzetten naar een nieuwe variant, waarbij de internetsnelheid na overschreiding van de databundel wordt verlaagd.

Dat heeft Vodafone besloten na twee afleveringen van het TROS-programma Radar waarin problemen aan het licht kwamen. De klanten met de oude abonnementen werden per extra MB gefactureerd, en Vodafone gaf geen inzicht waar deze MB's aan zijn verbruikt.

Bij de nieuwe Red-abonnementen kan je als Vodafone-klant kiezen voor een lagere snelheid na het bereiken van je datalimiet, zodat je niet onverwachts een hoge rekening op je deurmat krijgt. Stap je over naar een nieuw abonnement, dan krijg je volgens Vodafone een abonnementsbedrag dat 'ongeveer gelijk' ligt aan je huidige abonnement, en de einddatum van je contract blijft ook gelijk.

Radar zegt 2000 klachten te hebben ontvangen over hoge rekeningen. Vodafone heeft last gehad van een storing waardoor het geen waarschuwings-sms'jes heeft kunnen versturen wanneer de datalimiet bijna werd bereikt. Ook was de informatie in de 'My Vodafone'-app niet accuraat.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: