04/12/13 Ditzo doneert 1 miljoen aan kankeronderzoek

Een nobel gebaar van zorgverzekeraar Ditzo: in plaats van dure tv-spotjes doneert het 1 miljoen van haar budget aan kankeronderzoek.

Het geld komt ten goede aan het ondezoek van professor René Bernards, verbonden aan het Antoni van Leeuwenhoek-instituut.

Zorgverzekeraars zetten rond deze tijd van het jaar miljoenen euro's aan mediabudget agressief in om nieuwe klanten aan te trekken. Je kan tot en met 31 december 2014 overstappen, dus voor die tijd moet het hart van de consument gewonnen worden.

Geen tv-spotjes voor Ditzo

Ditzo laat de tv-spotjes dit jaar links liggen. Het heeft een ander soort campagne bedacht: voor iedere keer dat onderstaand filmpje bekeken wordt, doneert Ditzo een euro. Hier is een maximum van 1 miljoen euro ingesteld om een 'Trijntje Oosterhuis'-gate te voorkomen.

[UPDATE] De grens van 1 miljoen is gehaald!

Bekijk het filmpje:

DWDD

Ditzo is geïnspireerd door een aflevering van De Wereld Draait Door. Daarin deed professor Bernards een oproep om er samen voor te zorgen dat er voor iedereen een behandeling op maat gemaakt moet kunnen worden. Dat is volgens de beste man slechts een financiële kwestie.

Kijk kanker de wereld uit

Natuurlijk hebben we hier te maken met een verkapte reclame, maar is dat erg? Bij Budger vinden we van niet. Het is een prachtig initiatief en als Ditzo daarmee wat extra polissen verkoopt, wordt dat Ditzo van harte gegund. Kijk kanker de wereld uit!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogste van de laatste bespaartips! Volg Budger: